Календарно-тематичне
планування уроків зарубіжної
літератури6класІ семестр 2015 / 2016 н. р.
№
з / п
|
Розділ, тема
уроку
|
К-сть годин
|
Дата
проведення
|
Примітки
|
|
1.
Вступ (2 год.)
|
|||||
1, 2.
|
Література як вид
мистецтва. Художній образ.
ТЛ. Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ.
ЛК. Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи
в літературі й мистецтві.
УС. Традиційні образи українського і зарубіжного
фольклору. ЕК. Особливості
зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва.
|
2
|
|||
2. Міфи народів світу (7 год.)
|
|||||
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про
героїв, календарні та ін.).
ТЛ. Міф, мотив.
Відображення єдності людини й природи в міфах
різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів
Грецькі міфи. Міф про
Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей.
Уславлення цивілізації в міфі.
Міфи про
Геракла. Поетизація
в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом.
ТЛ. Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ).
Пояснення природних циклів у міфі «Деметра
і Персефона».
Зображення одвічної мрії людства про крила в міфі
«Дедал і Ікар».
Індійські міфи. Творення. Про
створення ночі. Про потоп. Про золоті часи.
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про
те, як Тефнут покинула Єгипет.
Розвиток мовлення (усно). Улюблені
міфи та міфологічні герої.
ЛК. Втілення міфів народів світу в мистецтві
(живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.).
УС. Давні міфологічні уявлення українців (про
створення світу, про природу, про добрі й злі сили).
ЕК. Подібність елементів у міфах різних народів
(образи, сюжети, мотиви). Міф і казка.
Розвиток мовлення (письмово). Навчальний
твір «Мій улюблений міфологічний герой».
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
(1-2
міфи)
(2-3
за вибором учителя)
(1-2 за вибором учителя)
|
||
3.
Мудрість байки (3
год. + 1 год. резерв)
|
|||||
12.
13.
14.
15.
|
Байка як літературний жанр,
її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.
ТЛ. Байка.
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук
і лисиця», «Мурашки й Цикада».
Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських
якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.)
в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.
ТЛ. Езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ).
УС. Поетичне переосмислення традиційних сюжетів і образів Езопа в
українських байках.
Іван Андрійович Крилов (1769-1844). «Квартет», «Бабка й Муравель»,
«Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних
образів.
ЛК. Втілення сюжетів і образів байок Езопа та І.А. Крилова
у мистецтві.
ЕК. Специфіка художнього втілення сюжетів Езопа в байках
І.А. Крилова.
Контрольна робота за розділами «Вступ», «Міфи народів світу», «Мудрість
байки».
|
1
1
1
1
|
(2-3 за вибором учителя)
(1-2 за вибором учителя)
|
||
Пригоди
і фантастика (16 год.)
|
|||||
16, 17.
18.
19.
20.
|
Позакласне читання. Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та
дивовижні пригоди Робінзона Крузо».
Життя людини у гармонії з природою. Робінзон Крузо як втілення відваги,
розуму і працьовитості.
ТЛ. Поглиблення поняття про роман.
Ж. Верн. «П’ятнадцятилітній
капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна.
ТЛ. Поглиблення поняття про пригодницький роман. Компо-
зиція.
УС. Висловлювання українських митців
про творчість Жуля Верна.
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність
і людяність.
Дік Сенд і його друзі.
|
2
1
1
1
|
|||
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
|
Дік Сенд і Негоро.
Проблема рабства в романі.
ЛК. Втілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві.
Описи природи.
Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож
у часі й просторі Скруджа.
ТЛ. Поняття про повість.
УС. Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). Висловлювання
українських митців про творчість Ч. Діккенса.
Сюжет і композиція повісті.
ТЛ. Композиція.
Динаміка образу Скруджа,
причини його духовного переродження.
Значення образу Різдва у
творі. Елементи фольклору (казки, пісні).
ЛК. Втілення сюжету і мотивів повісті Ч. Діккенса у мистецтві.
ЕК. Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творі Ч. Діккенса.
Контрольний твір «Що в житті людини найцінніше?» (за повістю Чарльза
Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»).
Микола Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом».
Народні традиції і звичаї у творі.
УС. М.В. Гоголь і Україна, музеї М.В. Гоголя в
Україні (Полтавщина). Висловлювання
українських митців про творчість М.
В. Гоголя.
ТЛ. Поглиблення понять про повість.
Композиція.
Тема кохання. Образи Оксани
і Вакули.
Роль фантастики в повісті.
Елементи фольклору
(традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи
казки).
ЕК. Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творі М.В. Гоголя.
Контрольна робота за
розділом «Пригоди і фантастика».
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за
І семестр.
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
|||
ІІ семестр
№
з / п
|
Розділ, тема
уроку
|
К-сть годин
|
Дата
проведення
|
Примітки
|
||||
5.
Людські стосунки
|
||||||||
32, 33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
|
Антон Павлович
Чехов (1860 — 1904).
«Хамелеон», «Товстий і тонкий». Викриття пристосуван-ства, підлабузництва в оповіданнях А.
П. Чехова. Діалог як основна форма розкриття сюжету.
УС. А. П. Чехов і Україна. Літературний музей Чехова в
Ялті.
Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви.
ТЛ. Гумор, іронія, художня деталь, підтекст.
Розвиток мовлення (усно). Майстерність письменника у змалюванні персонажів.
ЕК. Порівняння образів чеховських персонажів (Очумєлов,
«товстий», «тонкий»): схожість і відмінність між ними. Зіставлення
літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них.
Джек Лондон
(1876 — 1916). «Жага
до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі.
Характеристика героїв твору.
Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви
оповідання.
Володимир Галактіонович
Короленко (1853 — 1921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський)
свого місця у світі.
УС. В. Г. Короленко і Україна. Музей
В. Г. Короленка (Полтава) в Україні.
Тема мистецтва в повісті.
ЛК. Роль мистецтва; відповідальність за долю іншого і
світу загалом.
Петро Попельський і Евеліна.
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага
і повага до інших.
Українська природа, народні образи й традиції в повісті.
Урок
позакласного читання. О. Генрі «Вождь червоношкірих»
Контрольна робота за розділом
«Людські стосунки»
|
2
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
18.01.
20.01
25.01.
27.01.
01.02.
03.02.
08.02.
10.02.
15.02.
17.02.
22.02.
24.02.
01.03.
03.03.
Тематична
|
|||||
6. Поетичне
бачення світу (6 год.)
|
||||||||
46, 47
48
49
50
51
52
53
|
Мацуо Басьо
(1644 — 1694). Хайку.
Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта
художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі.
Підтекст.
ТЛ. Хайку.
ЛК. Початкові відомості про специфіку розуміння краси в японській
культурі.
УС. Видатні українські
перекладачі творів Мацуо Басьо.
Роберт Бернс (1759 — 1796). «Моє серце в верховині…». Ідея
любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край — чужина).
Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).
ТЛ. Ліричний герой.
ЕК. Елементи фольклору у творі
Р. Бернса.
Генрі Лонгфелло (1807 —
1882). «Пісня про Гайавату» (1 розділ за вибором учителя).
Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату».
Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.).
ТЛ. Поема.
ЕК. Елементи фольклору у творі
Г. Лонгфелло.
Образ
Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові.
УС. Видатні українські
перекладачі поеми «Пісня про Гайавату».
Виразне читання.
Конкурс на кращого читця. Читання віршів напам’ять.
Джанні Родарі (192 — 1980). «Листівки з видами міст». Широта
світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти
світу і прагнення до його відкриття.
УС. Видатні українські
перекладачі творів Джанні Родарі.
Контрольний твір на
літературну тему за вивченими поезіями
|
2
1
1
1
1
1
1
|
10.03.
15.03.
17.03.
22.03.
24.03.
05.04.
07.04.
12.04.
|
Вивчити
напам’ять
3 — 4 хайку (за вибором учня)
Вивчити вірш напам’ять
Вивчити уривок з «Пісні…» (за вибором учителя)
Тематична
|
||||
7.
Образ майбутнього в літературі
|
||||||||
54
55
|
Рей Дуглас
Бредбері (1920 — 2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні
«Усмішка».
ТЛ. Поглиблення поняття про
фантастику.
Образ
Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї
твору.
ТЛ. Конфлікт (Том
і натовп).
ЛК. Образ
майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.).
|
1
1
|
14.04.
19.04.
|
|||||
56
58
59
|
Роберт Шеклі
(1928 — 2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі.
Гуманістичний зміст оповідання — віра в перемогу людського розуму.
ЛК. Образ
майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.).
Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора
про майбутнє людини та людства.
ТЛ. Конфлікт (Кліві
і неземна цивілізація).
ЕК. Том і Кліві: схожість і
відмінності.
Розвиток мовлення (письмово). Стислий переказ одного з творів («Усмішка» або «Запах думок»).
|
1
1
1
|
21.04.
26.04.
28.04.
|
За
вибором учня
|
||||
Сучасна література.
Зростання і взаємини зі
світом
|
||||||||
60
61, 62
63
64
65
66
67
|
Астрід Анна
Емілія Ліндґрен (1907 — 2002). «Міо,
мій Міо».
Основні відомості про життя і творчість письменниці,
популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах Ліндґрен.
ТЛ. Поглиблення поняття про повість (психологічна повість,
повість-казка).
«Міо, мій Міо» (робота з текстом). Образи головних героїв.
Перемога добра над злом.
ЕК. Порівняння образів дітей у творах українських і
зарубіжних авторів.
Урок
позакласного читання. Крістіне Нестлінґер (нар. 1936
р.). «Начхати нам на огіркового короля»
Контрольна
робота за розділами «Образ майбутнього в літературі»
та «Сучасна література».
Підсумки. Узагальнення і
систематизація навчального матеріалу.
Ознайомлення
зі списком рекомендованої літератури на 7-й клас.
|
1
2
1
1
1
1
1
|
03.05.
05.05.
10.05.
12.05.
17.05.
19.05.
24.05.
26.05.
|
Тематична
|
||||
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ
ПЛАНУВАННЯ ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА
8 КЛАС
№
|
Тема
|
К-сть год.
|
Дата
|
І СЕМЕСТР
ВСТУП
|
|||
1
|
Література
і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки.
Літературний процес.
|
1
|
|
2
|
Основні літературні епохи,
напрями, течії, специфіка їхнього
розвитку в різних країнах.
|
1
|
|
СВЯЩЕННІ КНИГИ
ЛЮДСТВА ЯК ПАМ'ЯТКИ КУЛЬТУРИ І ДЖЕРЕЛО ЛІТЕРАТУРИ
(7 г.)
|
|||
3
|
Загальнокультурне значення
священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна
основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів.
Веди
як пам’ятка індоєвропейської словесності II–I тис. до н. е.(огляд)
|
1
|
|
4
|
Образи ведійської міфології
(боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.).
Космогонічні міфи Вед.
|
1
|
|
5
|
Біблія як основа двох релігій
– юдейської та християнської.
Зв’язок Біблії з історією і міфологією.
Структура Біблії, її
складники.
|
1
|
|
6
|
Біблія. Старий Заповіт
(Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Ключові ідеї та образи
Старого Заповіту.
Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів.
|
1
|
|
7
|
Новий Заповіт (Євангеліє – 2–3
розділи за вибором учителя). Ключові
ідеї та образи Нового Заповіту. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів
і образів.
|
1
|
|
8
|
Коран – головна книга ісламу (огляд).
Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.
|
1
|
|
9
|
Урок розвитку зв'язного мовлення . Крилаті
вислови.
|
1
|
|
10
|
Контрольна робота
№ 1. Вступ. Розділ
«Священні книги людства як пам'ятки
культури і джерело літератури». Контрольний твір-роздум на
морально-етичну тему за сюжетами та образами священних книг людства
|
1
|
|
АНТИЧНІСТЬ
|
|||
11
|
Поняття про античність, її
хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури.
Специфіка розвитку літератури
в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі
(ідея гармонії тілесного та духовного, любов до життя в усіх його проявах,
відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і
міфологічного та ін.).
|
1
|
|
12
|
Давньогрецька міфологія.
Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу.
Міфи троянського циклу.
Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові
образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та
ін.).
|
1
|
|
13
|
Гомер та його значення
в історії розвитку європейських літератур.
Міфологічна основа
гомерівського епосу.
«Іліада» (огляд).
Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.
|
1
|
|
14
|
«Двобій Ахілла і Гектора»
(пісня 22, вірші 140–410),
«Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші
470–670). Образи Ахілла і Гектора.
|
1
|
|
15
|
Урок розвитку
зв'язного мовлення. Порівняльна
характеристика літературних героїв. Ахілл і Гектор
|
||
16
|
Види лірики в Давній Греції й
особливості їх розвитку.
Тіртей (VII ст. до
н. е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії.
Античний ідеал героя. Авторська позиція.
|
1
|
|
17
|
Із резервних годин. Сапфо (VII–VI ст. до н. е.). «До
Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Звернення у вірші до Афродіти –
богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань.
|
1
|
|
18
|
Давньогрецький театр, його
характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри
давньогрецької драми – трагедія і
комедія.
Значення творчості Есхіла для
розвитку європейської драми і театру.
«Прометей закутий». Утілення
міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий».
|
1
|
|
19
|
Із резервних годин. Основний конфлікт трагедії «Прометей закутий». «Дари» Прометея людству.
Ідеї служіння, самопожертви, свободи.
|
1
|
|
20
|
Публій Вергілій Марон (70–19 рр. до н. е.). «Енеїда»
(огляд, 1-2 уривки за вибором учителя). Зв’язок твору з гомерівським епосом,
міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави.
|
1
|
|
21
|
Образ Енея та його значення в
композиції твору.
|
1
|
|
22
|
Квінт Горацій Флакк (65–8 рр. до н. е.).
«До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»).
Тема мистецтва і призначення
митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором
значення свого доробку.
|
1
|
|
23
|
Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні
елегії» («Життя поета» (IV, 10)).
Життя та творчість поета.
Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця
з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях».
Образ відторгненого поета.
Любов до вітчизни як провідна ідея твору (в межах циклу «Сумні елегії»).
|
1
|
|
24
|
Контрольна робота № 2. Розділ «Античність»
|
1
|
|
25
|
Урок позакласного читання.
|
1
|
|
СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ - 8
|
|||
25
|
Середньовіччя як доба, її
хронологічні межі та специфічні ознаки в історії європейських і східних
літератур.
Вплив релігії, філософії на
літературу і культуру в добу Середньовіччя.
Основні жанри середньовічної
літератури на Заході та Сході.
|
1
|
|
26
|
Особливості розвитку
китайської лірики епохи Тан.
Лі Бо (701–762). «Печаль на яшмовому ганку»,
«Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї» (1–2
за вибором учителя).
Вплив даосизму на світогляд
поета.
Основні теми і мотиви лірики
митця. Своєрідність пейзажів Лі Бо, утілення в них краси природи і духовного
життя.
|
1
|
|
27
|
Ду Фу (712–770). «Пісня про хліб і шовк»,
«Весняний краєвид». Зв’язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив
конфуціанства на світогляд поета.
Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного
героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про
батьківщину.
|
1
|
|
28
|
Золота доба
персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники.
Омар Хайям
(бл. 1048 – після 1122).
Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї.
|
1
|
|
29
|
Із резервних годин.
Основні теми й мотиви творчості Омара Хайяма.
|
1
|
|
30
|
Література середньовічної Європи: основні тенденції та
жанрово-тематичне розмаїття.
«Пісня про Роланда» (X ст.) Історична основа твору, поетичне
переосмислення в ньому реальних подій.
|
1
|
|
31
|
Образна система твору: Роланд,
Ганелон, Карл та ін.
Патріотичні ідеї в «Пісні про
Роланда». Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору.
|
1
|
|
32
|
Аліг’єрі Данте (1265–1321). Сонет 11 («В
своїх очах вона несе кохання…»).
Данте як ключова постать
італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика
його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання.
|
1
|
|
33
|
Контрольна
робота № 3. Розділ «Середньовіччя»
|
1
|
|
34
|
Урок позакласного читання.
|
1
|
ІІ СЕМЕСТР
|
|||
ВІДРОДЖЕННЯ
|
|||
33
|
Епоха Відродження (Ренесансу)
в Європі. Гуманізм. Культ античності.
Характерні риси ренесансної
культури і літератури.
|
1
|
16.01.
|
34
|
Франческо Петрарка (1304–1374). Сонети № 61,
132.
Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ
ліричного героя та героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії митця.
Структура сонетів Ф.
Петрарки.
|
1
Напам'ять
|
19.01.
|
35
|
Вільям Шекспір (1564–1616). Сонети № 66,
116, 130.
Виняткова роль
В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового
мистецтва. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба.
Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи, змалювання
сили почуттів та ін.).
Художні особливості сонетів
В. Шекспіра.
|
1
Напам'ять
|
23.01.
|
36
|
Виразне читання сонетів
Петрарки і Шекспіра.
|
1
|
26.01.
|
37
|
Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра.
Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів.
|
1
|
30.01.
|
38
|
Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і
Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних
героїв, їхня еволюція).
|
1
|
02.02.
|
39
|
Проблема життя і смерті. Трактування фіналу.
|
1
|
06.02.
|
40
|
Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність
серед різних поколінь.
|
1
|
09.02.
|
41
|
Урок розвитку зв'язного
мовлення . Твір-роздум на морально-етичну тему за трагедією В. Шекспіра «Ромео і
Джульєтта»
|
1
|
13.02.
|
42
|
Мігель де Сервантес Сааведра (1547–1616). «Дон Кіхот» I частина (огляд, 2-3 розділи за вибором
учителя).
Історія створення
роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер.
Особливості сюжету і композиції твору.
|
1
|
16.02.
|
43
|
Конфлікт високих прагнень Дон
Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя.
«Донкіхотство».
Дон Кіхот і Санчо Панса – образи,
у яких утілено високу мрію і прагматизм. Вічні образи.
|
1
|
20.02.
|
44
|
Синтез різних жанрових ознак
у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького,
філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість
його різних тлумачень.
|
1
|
23.02.
|
45
|
Контрольна робота № 4. Розділ «Відродження»
|
1
|
27.02.
|
46
|
Урок позакласного читання. В. Распутін «Уроки французької»
|
1
Тематична
|
02.03.
|
БАРОКО І КЛАСИЦИЗМ
|
|||
47
|
Бароко як доба і художній
напрям у європейській літературі й мистецтві.
Видатні представники
європейського бароко та їхні здобутки (огляд).
|
1
|
06.03.
|
48
|
Із лірики європейського
бароко.
Джон Донн (1572–1631). «Священні сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене…»).
Напруга почуттів ліричного
героя. Символіка. Поетична мова.
|
1
|
09.03.
|
49
|
Історичні умови, філософське
та естетичне підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього
напряму.
|
1
|
13.03.
|
50
|
Мольєр – майстер
класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його
відкриттів на світове театральне мистецтво. Історія створення комедії
«Міщанин-шляхтич».
|
1
|
16.03.
|
51
|
«Міщанин-шляхтич». Тематика і
проблематика твору, його загальнолюдське значення.
|
1
|
20.03.
|
52
|
Основні образи комедії: пан
Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.
|
1
|
23.03.
|
53
|
Засоби комічного: гумор,
іронія, сатира, сарказм.
|
1
|
03.04.
|
54
|
Контрольна робота
№ 5. Розділ «Бароко і класицизм».
|
1
Тематична
|
06.04.
|
ЛІТЕРАТУРА XX–XXI СТ.
У ПОШУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО ПОЛЬОТУ
|
|||
55
|
Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). «Маленький
принц». Людські стосунки, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц».
|
1
|
10.04.
|
56
|
Характеристика художніх
образів казки-притчі «Маленький
принц».
|
1
|
13.04.
|
57
|
Філософський зміст твору.
|
1
|
20.04.
|
58
|
Урок розвитку
зв'язного мовлення. Контрольний твір за казкою-притчею «Маленький принц»
|
1
|
24.04.
|
59
|
Річард Бах (нар.
1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора
людського буття.
|
1
|
27.04.
|
60
|
Художній конфлікт і
можливість його подолання. Ознаки притчі у творі.
|
1
|
04.05.
|
61
|
Із резервних годин.
Алегоричні образи повісті. Утілення прагнення до
високої мети в образі чайки Джонатана.
|
1
|
08.05.
|
62
|
Із резервних годин.
Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба: мертвий сезон». Художній світ Б. Космовської. Батьки – діти, діди – онуки. Ідея поваги й
любові до людини. Сімейні цінності у творі.
|
1
|
11.05.
|
63
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Усний твір
«Безсмертні образи світової літератури»
|
1
|
15.05.
|
64
|
Урок
позакласного читання. Сучасна зарубіжна
поезія.
|
1
Тематична
|
18.05.
|
ПІДСУМКИ
|
|||
65
|
Узагальнення та
систематизація навчального матеріалу.
|
1
|
22.05.
|
66
|
Узагальнення та
систематизація навчального матеріалу.
|
1
|
25.05.
|
Календарно-тематичне планування уроків російської мови
у 6-му класі
(2-й
рік навчання)
(35 год,
1 год. в
тиждень)
№
|
Мовна тема
|
Тема
мовленнєвого спілкування
|
Дата
|
Примітка
|
І
семестр
|
||||
1
|
Монолог. Стилі
мовлення. Загальне ознайомлення. Сприйняття на слух текстів різних стилів
мовлення.
|
Школа. Осінь. Взаємовідносини між дорослими та дітьми.
|
07.09.16
|
|
2
|
Читання. Читання як вид мовленнєвої діяльності. Особливості
текстів різних типів мовлення.
|
Читання в житті людини.
|
14.09.16
|
|
3
|
Монолог . Особливості текстів різних типів мовлення( продовження). Сприйняття на слух текстів
різних типів мовлення.
|
Птахи.
|
21.09.16
|
|
4
|
Діалог. Типи початкових реплік діалогу.
Лексика. Лексичне
багатство російської мови.Групи слів із певним значенням.
|
Людина. Риси характеру.
Слово в житті людини.
|
28.09.16
|
|
5
|
Лексика. Лексичні засоби, притаманні художньому та розмовному
стилям.
Фразеологія. Фразеологізми. Фразеологічний
словник.
|
Слово в житті людини.
Взаємовідносини між людьми.
|
05.10.16
|
|
6
|
Аудіювання. Сприйняття на слух слів, словосполучень та
фразеологізмів.
Читання. Словники.
|
Взаємовідносини між підлітками.
Значення словників в освіті людини.
|
12.10.16
|
|
7
|
Будова слова. Словотворення. Основа і закінчення слова. Частини основи.
Спільнокореневі слова та форми слова.
|
Як утворюються слова.
|
19.10.16
|
|
8
|
Перевірна робота з тем « Лексика»,
«Фразеологія», «Будова слова».
|
26.10.16
|
Тематична
|
|
9
|
Будова слова. Словотворення. Утворення слів із префіксами та суфіксами, що найбільш
використовуються. Подвійні та приголосні, що не вимовляються, у коренях слів.
|
Повага до старших.
|
09.11.16
|
|
10
|
Будова слова. Словотворення. Чергування звуків е-и в коренях слів.
|
Ставлення до навчання.
|
16.11.16
|
|
11
|
Будова слова. Словотворення. Чергування звуків а-о в коренях –лаг-(-лож-),
-кас-(-кос-)-зор-
(-зар-), -гор- (-гар-), -клон-
(-клан-) |
Мова і краса рідної природи.
|
23.11.16
|
|
12
|
Будова слова. Словотворення. Чергування звуків у коренях слів –раст-, -ращ-, -рос-. Контрольне списування тексту.
|
Шкільне життя.
|
30.11.16
|
|
13
|
Морфологія та орфографія. Загальне уявлення про частини мови. Самостійні та
службові частини мови. Іменник. Іменники, що означають істот та неістот.
Велика буква в іменниках.
|
Відпочинок- канікули, на природі.
|
07.12.16
|
|
14
|
Морфологія та орфографія. Рід і число іменників. Правопис не з іменниками. Буква
ь на кінці іменників після ж, ч, ш, щ.
|
Відпочинок- подорожі, спорт.
|
14.12.16
|
|
15
|
Перевірна робота з тем
«Будова слова. Словотворення». « Морфологія та орфографія» (
іменник).
|
Взаємовідносини людей та тварин.
|
21.12.16
|
|
16
|
Монолог. Усний детальний переказ художніх та розмовних
текстів-розповідей.
|
Взаємовідносини людей та тварин.
|
28.12.16
|
Тематична
|
ІІ семестр
|
||||
№
|
Мовна тема
|
Тема
мовленнєвого спілкування
|
Дата
|
Примітка
|
17
|
Морфологія
і орфографія. Прикметник.
Не з прикметниками.
|
Російські письменники –дітям
|
18.01.
|
|
18
|
Морфологія і орфографія. Ступені порівняння
прикметників.
Діалог. Початкова репліка-запитання в діалогах. Оформлення
запитальних реплік.
|
Російські письменники –дітям
Спілкування
|
25.01.
|
Діалог
|
19
|
Контрольне аудіювання.
Монолог. Особистий лист.
|
Взаємовідношення з близькими людьми
|
01.02.
|
|
20
|
Контрольне списування.
Читання. Робота з книгою.
Заголовок.
|
Людина. Пам'ять
|
08.02.
|
|
21
|
Морфологія і орфографія. Дієслово.
Час дієслова.
|
Природа і людина
Людина та її характер
|
15.02.
|
|
22
|
Морфологія і орфографія. Способи дієслова. Написання не з дієсловами.
|
Формування характеру
Людина, її виховання
|
22.02.
|
Усний переказ
|
23
|
Морфологія і орфографія. Прийменник. Сполучник.
|
Спілкування
|
01.03.
|
|
24
|
Морфологія і орфографія. Частка. Вигук.
|
Вивчаємо російську мову
|
15.03.
|
|
25
|
Перевірна робота за темами «Прикметник», «Дієслово», «Службові частини
мови», «Вигук».
|
Людина та її обов'язки
|
22.03.
|
|
26
|
Текст.
Текст-монолог, текст-діалог.
Читання вголос віршованих та
прозових текстів.
|
Шкільне життя
Добро і зло
|
05.04.
|
|
27
|
Текст. Підтеми тексту. Головні та другорядні частини змісту тексту.
|
Країна та рід
|
12.04.
|
|
28
|
Текст. Послідовність, розміри частин у тексті. Простий план тексту.
|
Брати наші менші
|
19.04.
|
|
29
|
Текст. Емоційно-оціночна інформація, прямо виражена у тексті. Засоби зв’язку
між реченнями в тексті. Особливості художнього та розмовного стилів мовлення.
|
Якості характеру
Видатні люди
|
26.04.
|
|
30
|
Речення.Словосполучення. Сполучення слів, близькі за
зазначенням. Стверджувальні та заперечні речення. Змістові відрізки речення.
|
Справжні друг
Пори року: весна
Пори року: літо
|
03.05.
|
Читання
вголос
|
31
|
Речення.Словосполучення. Однорідні члени речення.
Кома при безсполучниковому зв’язку між однорідними
членами речення.
|
Рідна земля
Виховання людини
|
10.05
|
|
32
|
Речення.Словосполучення.
Повні і неповні речення. Прості і складні речення.
Рівноправні та нерівноправні частини складного речення, кома між ними.
|
Природа рідного краю
Казка
Моральні якості людини: благородство
|
17.05
|
|
33
|
Перевірна робота за темами «Текст», «Словосполучення», «Речення»
|
Світ тварин
|
24.05
|
|
Календарно-тематичне планування
8
клас (4-й рік навчання )
( 1
год. в тиждень)
№
|
Мовна тема
|
Тема для спілкування
|
К-сть годин
|
Дата
|
Примітка
|
1 семестр
|
|||||
1
|
Читання. Вдосконалення уміння читати. Монолог.Повторення вивченого про стилі мови. Особливості публіцистичного стилю мовлення.
|
Читання із захопленням.
Осінь: збір врожаю.
|
1
|
02.09
|
|
2
|
Лексикологія. Фразеологія. Лексичні засоби і фразеологічні одиниці, притаманні публіцистичному стилю мовлення. Запозичені слова.
|
Запорізька Січ.
Вивчаємо російську мову.
|
1
|
09.09
|
|
3
|
Діалог.Поглиблення вивченого про діалогічне мовлення.
Морфологія. Повторення вивченого про числівник.
|
Вивчення мов.
Цифри та числа в житті
людини.
|
1
|
16.09
|
|
4
|
Морфологія.Змінювання за відмінками числівників 50-80, 40, 90, 100.
|
У світі цікавого.
|
1
|
23.09
|
|
5
|
Монолог. Усний детальний переказ публіцистичного тексту-переказу.
Морфологія.Повторення вивченого
про займенник.
|
Видатні українки.
Людина і природа.
|
1
|
30.09
|
|
6
|
Морфологія. Відмінювання займенників за відмінками.
|
Характер та поступок людини.
|
1
|
07.10
|
|
7
|
Морфологія. Правопис займенників ничего–нечего, никого– некого, ничему–нечему, никому–некому
|
Влучні мовні вирази.
|
1
|
21.10
|
|
8
|
Перевірна
робота з тем: «Лексикологія», «Фразеологія», «Числівник», «Займенник».
|
Природа.
|
1
|
28.10
|
|
9
|
Діалог.
Діалоги з початковою реплікою, що містять повідомлення. Морфологія.
Повторення вивченого про дієслово. Доконаний та недоконаний вид дієслова.
|
Шкільне життя.
Людина:виховання
|
1
|
11.11
|
|
10
|
Морфологія.Загальне уявлення про дієприкметник. Дієприкметниковий зворот.
Правопис не з дієприкметниками. Монолог. Особливості висловлювань розповідного характеру з елементами опису в публіцистичному стилі мовлення.
|
Вивчаємо російську мову.
Вибір професії.
|
1
|
18.11
|
|
11
|
Морфологія. Загальне уявлення про дієприслівник..
Не здієприслівниками. Дієприслівниковий зворот.
|
Комп'ютери.
Читання книг.
|
1
|
25.11
|
|
12
|
Морфологія. Різноманітність значень прислівників. Орфографія. Букви о, е після шиплячих в кінці прислівників. Не і ни в прислівниках.
|
Література( книги).
Голуб – птах-символ.
|
1
|
02.12
|
|
13
|
Контрольне
списування. Монолог. Особливості висловлювань розповідного характеру з елементами роздуму в публіцистичному стилі мовлення. Морфологія. Поглиблення вивченого про прийменник, сполучник.
|
Бережне ставлення до
природи.
Людина і тварини.
|
1
|
09.12
|
|
14
|
Морфологія. Поглиблення вивченого про частку і вигук.
|
Вивчаємо російську мову.
|
1
|
16.12
|
|
15
|
Перевірна робота № 2 з теми « Морфологія».
|
Зимова природа
|
1
|
23.12
|
2 семестр
|
|||||
16
|
Читання.
Робота з книгою: передмова до книги.
Текст. Повторення вивченого про текст.
|
Світ книг
Природа і людина
|
1
|
20.01..
|
|
17
|
Текст. Спонукально-вольова інформація, прямо виражена в
тексті.
Читанням. Сприйняття у тексті прямо вираженої спонукально-вольової
інформації.
|
Спілкування між людьми
Ставлення до близьких людей
|
1
|
27.01.
|
|
18
|
Текст. Зворотний порядок слів як
ознака стилістичного забарвлення мовлення.
Паралельний зв'язок між
реченнями в тексті.
|
Виразність мови
Спілкування
|
1
|
03.02.
|
Діалог
|
19
|
Читання.
Зміст і
смисл тексту.Підтекст твору.
Аудіювання. Розуміння змісту і підтексту твору.
|
«Підводне каміння» у
спілкуванні
Взаємовідносини між людьми
|
1
|
10.02.
|
|
20
|
Речення. Повторення вивченого про відокремлені члени речення.
Речення. Відокремлення означень, виражених дієприкметниковим зворотом.
|
Шкільна праця
Людина і природа
|
1
|
17.02.
|
|
21
|
Речення. Відокремлення обставин,
виражених дієприслівниковим зворотом.
Зображувально-виразні
можливості дієприкметникових і дієприслівникових зворотів
|
Людські якості
Краса слова
|
1
|
24.02.
|
|
22
|
Контрольна робота. Аудіювання тексту.
|
1
|
03.03.
|
||
23
|
Перевірна робота з тем «Текст», «Відокремлені другорядні
члени речення».
|
Вивчаємо російську мову
|
1
|
10. 03.
|
Тематична
|
24
|
Речення. Складносурядне речення. Інтонація
і сполучники.
Смислові відношення між
частинами складносурядного речення.
|
Людина і природа
Природні явища. Дощ.
|
1
|
17.03.
|
|
25
|
Речення. Використання складносурядних
речень в усному та писемному мовленні.
|
Людина і краса оточуючого
світу
|
1
|
24.03.
|
|
26
|
Монолог. Опис пам’ятника історії та культури в публіцистичному стилі мовлення.
|
Памятники історії та культури
|
1
|
07.04.
|
Усний твір
|
27
|
Речення. Складнопідрядне речення.
|
Про необхідність навчання
|
1
|
14.04.
|
|
28
|
Речення. Кома в складнопідрядному
реченні.
|
Вчимося вчитися
|
1
|
21.04.
|
|
29
|
Контрольна робота. Читання тексту мовчки. Різноманіття смислових
відносин між головною і підрядною частинами у складі складнопідрядного
речення.
|
Людські якості
|
1
|
28.04.
|
Читання вголос
|
30
|
Речення. Різноманіття смислових
відносин між головною і підрядною частинами у складі складнопідрядного
речення.
|
Людські якості
|
1
|
05.05.
|
|
31
|
Контрольна робота. Зоро-слуховий диктант.
Непряма мова.
|
Відносини між людьми
|
1
|
12.05.
|
|
32
|
Речення. Заміна прямої мови непрямою.
Цитування в книгах
різноманітних жанрів.
|
Виразність мови
Комп'ютерний переклад
|
1
|
19.05.
|
|
33
|
Перевірна робота з тем «Речення», «Пряма і непряма мова».
|
Людина і навколишнє середовище
|
1
|
26.05.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар